fredag 27 april 2012

Second hand-fynd

Senaste veckan har jag varit i secondandaffärer mer än någonsin:)

Denhär lilla byrån köpte jag för länge sen och målade om den som jag tyckte var fint då. Nu när vi ska flytta tänkte jag försöka göra mig av med den igen.

Här är nästan allt begagnat. Duken, som egentligen är en gardin var bara SÅ fin! Jag är väldigt inne på gult nu, kanske asför att solen börjar göra sig påmind. 5 kr kunde den vara värd tyckte jag:) Glaset är ett gammalt inköp. Tallriken är ny från igår. Hittade 4 för 60 vilket jag tyckte var bra och slog till! Tror det är ittala, men inte säker. Det är ju roligt om man kan köpa till fler.


Denna väskan är tänkt att ha till kuvertpresenter på bröllopet. Kanske det behövs en större dock..

Felroterad, men det syns nog att det är en grön vas. Min passion för grönt glas är stor:) Kunde inte motstå. Fick även medhåll från sambon att denna var fin!

Inte 2nd hand, men bolagrets utförsäljning. Tänkte ha dessa som toakorgar på bröllopet. Lägga lite alvedon, tuggummi, halstabletter, hårsprej osv..

En söt skål från rörstrand (milano). Den fastnade jag för direkt! Fina vårfärger! Jag och mamma har samma last var det gäller porslin och glas:) Fästmannen är kanske inte lika förtjust..

4 små glaskannor som är tänkta för att ha grädde i till bröllopet. Förrätten kommer kräva att det finns grädde stående på varje bord med jämna mellanrum så det behövs många. Jag har bestämt mig att aldrig betala mer än 15kr:)      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar